Vse smo uredili! Poimenovali smo slike, dodali smo “meta keywords” in tekst na dnu strani, pa še kar nismo pred konkurenti. Kaj delamo narobe?
Na dnevnem nivoju se srečujem s takšnimi in podobnimi vprašanji “obupanih” skrbnikov/lastnikov spletnih strani, ki nikakor ne morejo na vrh Googlovih zadetkov, čeprav imajo “vse poštimano”.
Večina jih je prepričana, da je ON-site optimizacija sveti gral Googla in hkrati najpomembnejši faktor za visoko uvrščanje. Sam že 10 let testiram in spremljam dogajanje v SEO svetu in faktor #1 so vedno bile (in še vedno so) povratne povezave oz. t.i. “backlinki”.
Kakšne povezave so to in kako delujejo?
Na mnogoterih delavnicah o optimizaciji, ki jih že leta vodim v NLB centru inovativnega podjetništva v sklopu Zavoda Mladi podjetnik, vedno najprej laično predstavim pomen povratnih povezav oz. gradnje spletne avtoritete spletnih strani.
Predstavljajte si, da nekdo odpre fizično trgovino in jo postavi v Gunclje pri Ljubljani (cca 100 hiš na obrobju Ljubljane). Ima najboljšo robo, najlepšo postavitev na policah in ambient, ki te sezuje čim vstopiš vanjo. Ima “vse poštimano”, a praga ne prestopi nihče.
Konkurent odpre trgovino z identično ponudbo v City parku v BTCju (nakupovalno središče v Ljubljani). O kateri trgovini se bo več govorilo? Kdo bo imel več obiskovalcev? Kdo bo bolj viden? Koga bodo ljudje priporočali?…Verjamem, da se vam počasi svita zakaj točno gre.
Na spletu veljajo ista pravila kot v “off-line” svetu. Več ljudi bo govorilo o vas, več obiska boste imeli. Več referenc boste imeli, večjo avtoriteto boste imeli. Reference v očeh Googla predstavljajo zgoraj opevane povratne povezave oz. “backlinki”.
Kako torej deluje “backlink”?
Že sama kratica WWW (World Wide Web) sama pove, da gre za mrežo oz. preplet povezav med milijardami spletnih strani. Spletne strani imajo v očeh Googla in ostalih iskalnikov določeno avtoriteto oz. “moč”. V kolikor stran z ogromno avtoritete naredi povezavo na novejšo nepoznano stran, ji s tem zviša avtoriteto za nekaj “stopničk”.
Teoretično novejša stran odvzame malce avtoritete večji strani, a je ta delež zanemarljiv, kajti večja stran pridobiva vedno več povezav od drugod.
Preglejmo izmišljen primer za lažjo predstavo:
Spletna stran 24ur.com napiše članek o odškodninah na delovnem mestu in pri tem naredi povezavo na www.poravnava.net
24ur.com ima na lestvici avtoritete od 1 do 100 oceno 62 in na njo kaže kar 22 milijonov povezav s preko 8700 različnih domen. Poravnava.net pa ima oceno avtoritete 26 in ima 812 povezav, ki prihajajo zgolj s 6 različnih domen.
Povezava s strani 24 ur.com bi bila tako daleč najmočnejša povezava, ki bo jo slednja pridobila, kar bi se z ustreznim “sidrom” zelo poznalo na višjih uvrstitvah za določen sklop ključnih besed.
Točne številke dviga avtoritete ni mogoče “na oko” napovedati, saj lahko dotična podstran na 24ur.com kaže na ogromno drugih strani, kot tudi vsebuje več notranjih povezav na pretekle objave na portalu.
Kaj je sidro oz. “anchor text”?
Pri povezavah so najbolj pomembni 3 faktorji:
1.) Relevantnost vsebine strani, ki oddaja avtoriteto (na kateri je locirana povezava)
2.) “Sidro oz. anchor text” je beseda oz. besedna zveza, ki se na strani 1. pojavi in jo je mogoče klikniti za prehod na drugo stran.
3.) Relevantnost vsebine strani, ki prejema povezavo (na katero prva spletna stran kaže)
Primer popolne kombinacije bi bil naslednji:
24ur.com objavi članek o odškodninskih zahtevkih za poškodbah pri prometni nesreči. V vsebino vstavi “klikabilno” povezavo, ki kaže na spletno stran www.poravnava.net (imaginarni naslov).
Besedna zveza v sami vsebini pa bi bila “odškodninski zahtevek za telesne poškodbe” ipd.
Google v zgornjem primeru pregleda prvo stran, oceni avtoriteto in relevantnost vsebine, ki jo nato prenese na drugo stran, ki prav tako piše o isti tematiki. “Sidro” pa le doda piko na i in usmerja/povezuje oboje skupaj.
Primer slabe prakse, ki ne deluje:
24ur.com napiše članek o odškodninskih zahtevkih in z besedo “odškodnina” kaže na stran o prodaji bureka. Slednja ne bo nič bolje rangirala za “odškodnina”, ker sama nima nikakršne relevantne povezave.
Enako velja, če bi bil članek na 24ur.com o bureku in kazal na poravnava.net z besedo odškodnina.
Še najmanj škodljivo oz. v nekaterih primerih celo zaželeno bi bilo, da je “sidro” bolj generična besedna zveza, ki se večkrat pojavlja na spletu, kot npr.:
“Za več informacij o odškodninskih zahtevkih preglejte spletno stran Poravnava.net”
Torej glavni cilj je pridobiti čimveč relevantnih povezav z relevantnih spletnih strani, ki že imajo avtoriteto v Googlovih očeh.
Moramo vse povezave pridobiti sami?
Seveda ne.
V osnovi se povezave ustvarjajo organsko, kar pomeni da spletne strani “same” kažejo na relevantno vsebino drugod po spletu. Slednji postopek je lahko zelo dolgotrajen, sploh pri novih spletnih straneh.
V kolikor imate npr. spletno trgovino oz. zastopništvo lahko pridobite povezave od vaših dobaviteljev na njihovih podstraneh o “Zastopništva” (“Dealerships”) ipd. Slednja je zelo relevantna in ponavadi močna povezava.
Priporočam, da se poglobite (oz. najdete nekoga, ki se bo v vašem imenu) v spletne skupine/forume in debate o vaših produktih, kjer lahko pomagate z odgovori na raznorazna vprašanja v vaši panogi.
Kaj pa Facebook? Ali povezave od tam tudi štejejo?
Da in Ne. 🙂
Štejejo v smislu, da dodajajo vrednost iskalcem določenih informacij in jih pelje na vašo spletno stran. kjer lahko bodisi dobijo nove informacije bodisi opravijo nakup. Tudi Google bo zasledil promet s socialnih omrežij in (kot pri vseh ostalih kanalih) upošteval čas na strani in število ogledov strani.
Ne – bo pa upošteval avtoritete oz. moči spletne strani kot je Facebook, ker so povezave na njihovi strani urejene tako da ne pretakajo moči naprej. (Tehnični post o dotični tematiki “NO-DO follow” povezav sledi v kratkem).
Vsekakor priporočamo, da se pojavljate na socialnih omrežjih oz. da pridobivate povezave in promet s čim večih virov.
Koliko povezav potrebujem za prvo mesto, koliko za prvo stran?
Vsaka branža, vsaka beseda oz. besedna zveza ima svoje zakonitosti in svojo konkurenco. Obstajajo orodja za preverjanje konkurenčnih povezav, a so povečini predraga za posamične uporabe (100+€ mesečnega pavšala samo za orodje).
Pri SEOPRO seveda imamo več takšnih orodij in vam lahko tudi z veseljem pomagamo s pregledom vaše strani in vaših konkurentov, da točno izveste kaj delajo (prav in narobe), kot tudi kaj lahko sami naredite za boljše uvrščanje.
Za več info se obrnite direktno na igor@seopro.si.
Prepričan sem, da imate prijatelje,znance, sodelavce ali poslovne partnerje, ki imajo svoje spletne strani in bi bilo dobro, da tudi sami opravijo zgornji test. Delite to znanje z njimi s klikom na poljubno družabno omrežje, kjer se le ti nahajajo.
Če vam je všeč zgornji zapis in bi radi bili obveščeni o novih zapisih vas vabim, da “všečkate” našo Facebook stran.
Za morebitna vprašanja vas vabim, da jih oddate v komentarje spodaj.
Do prihodnjič…
Igor Bajsić – SEOPRO