Vpliv Google Adwords sprememb na SEO

Verjetno vas je večina že opazila najnovejšo spremembo iskalnika Google, ki je stopila v veljavo 19.2.2016 in močno razburkala vode tako oglaševalcev, kot SEO mojstrov po celem svetu.

Gre seveda za odločitev Googla, da odstrani oglase v desnem stolpcu ob organskih rezultatih. Do sedaj je bila stalna praksa, da so nad organskimi zadetki 3 oglasi, v stranskem stolpcu 4-5 oglasov in verjetno še kakšen na dnu. Ti dnevi so mimo!

Kot je razvidno iz zgornje slike se bodo sedaj nad organskimi rezultati prikazovali kar 4 oglasi, medtem ko bo stranski stolpec rezerviran bodisi za najpomembnejši lokalni zadetek, bodisi praznino.

Mnenja o tem kakšen vpliv bo to imelo so različna, a sam bom podal svoje mnenje glede vpliva dane spremembe tako na Adwords (plačljive oglase) kot na SEO (optimizacija za iskalnike).

Spremembe pri oglaševalcih na Adwords-u

Kljub temu, da nekateri skačejo od veselja, ker bodo sedaj kar 4 oglasi nad organskimi in s tem seveda kratkoročno povišan CTR (click through rate) se očitno ne zavedajo, da bo cena na klik morala poskočiti. Slednje je popolnoma logično saj zmanjšanje iz 9-10 na 4 oglase (primer slike zgoraj) ne more enostavno razpoloviti Googleva prihodka.

V kolikor ne veste je praktično edini vir prihodka giganta Google prav Google adwords, torej plačljivo oglaševanje.

Čeprav bodo na dnu še vedno prikazovali 3 oglase, bodo slednji dosti slabše konvertirali kot nekdanji “stranski” zatorej bodo vsi strmeli k temu, da pridejo v t.i. “TOP4 block”.

Z vedno večjim porastom spletnih trgovin. ki rastejo kot gobe po dežju, kot tudi spletnih strani nasploh se bo bitka za oglasna mesta bila med “tavelikimi” saj si novonastali projekti povečini ne bodo mogli privoščiti konkurirati. Nedolgo nazaj je bilo nezaslišano, da bi kdorkoli plačeval 1€ za klik (v Sloveniji). Pri SEOPRO imamo kar nekaj strank, ki uporablja tudi Adwords in plačuje vse tja do 3€ na klik. Kliki nad 1€ so pa že nekaj povsem vsakdanjega.

Zaradi take omejenosti manevrskega prostora bo seveda kritična optimizacija konverzij samih oglasov in same spletne strani.

Kaj pa SEO? Je SEO mrtev?

Seveda ne!

Velika večina uporabnikov se še kako zaveda, da so najvišji prikazi med zadetki plačani oglasi, zato tudi vedno manj ljudi klika po njih in gredo direktno na pregled organskih rezultatov spodaj. Googlu seveda ni bil trend najbolj všeč, zato tudi kompenzira z dodatnimi izpostavitvami zgoraj. Na dolgi rok lahko Googlu to prinese več škode kot koristi, v kolikor bodo preveč zasitili stran izključno z oglasi (niso daleč).

Je pa res, da se za optimizerje in lastnike spletnih strani nič ne olajša. Samo potrebno bo narediti preklop mentalitete z “če te ni na 1.strani te ni” na “če te ni v TOP3/5 te ni”. Sam že dolgo zagovarjam, da je TOP3-5 edino kar šteje.

Zakaj TOP3? Kaj je narobe s 7.mestom?

Do sedaj ste imeli srečo, če ste s 3 oglasi na vrhu bili na 4.mestu vidni (odvisno od monitorja na katerem vas uporabnik išče) še preden je moral uporabnik uporabiti funkcijo “scroll”, da vas je našel (torej premakniti po strani navzdol).

Uporabniki so večinoma leni in bi radi informacije čim hitreje in na pladnju.Odvisno od tega kaj uporabnik išče je tudi število mest katere bo uporabnik pregledal, dokler ne najde prave informacije/cene/produkta/storitve. V kolikor gre za monotono ponudbo vseh ponudnikov, bo majhna verjetnost da bo nadaljeval preko 5.pozicije, kar se vidi tudi pri analizah % uporabnikov, ki z vsakim mesto drastično upada.

Tako npr. v povprečju 1.mesto pregleda 2x toliko ljudi kot 3. in pa 7x toliko ljudi kot 5.mesto.

Dejansko se bo začela bitka znotraj prve strani, kjer so do sedaj lastniki strani povečini mislili, da so “na konju”.

Kako do top3 pozicij v Googlu? Koliko časa in denarja/resursov je potrebno v to vložiti? Za katere besede se sploh splača na vrh? Rade volje vam odgovorimo na igor@seopro.si

Comments

comments

Shares