Svet optimizacije spletnih strani se drastično spreminja z leta v leto in je neprimerljiv praktično s katerokoli branžo. Spodaj vam predstavljamo 25 razlogov (rezultati študij avtoritativnih portalov, ki pregledujejo milijone spletnih strani), ki potrjujejo, da je Google še vedno #1 izbira za generiranje prometa na vašo spletno stran.
1.) Najbolj neizkoriščen potencial generiranja prometa še vedno ostajajo t.i. “dolgorepne” besede, kajti približno polovico vseh iskanj na Googlu predstavljajo poizvedbe, ki so daljše od štirih besed. (Vir: Webspand)
2.) Trend ignoriranja oglasov oz. “oglasne slepote” je v porastu, kar toliko bolj zvišuje vrednost visoko stoječim zadetkom. 70-80% uporabnikov popolnoma ignorira plačane oglase na vrhu in se fokusira izključno na organske zadetke. (Vir: Search Engine Journal)
3.) Iskalniki so dobesedno “vhodna vrata interneta”, saj se kar 93% vseh spletnih aktivnosti prične prav v spletnih iskalnikih (Google, Yahoo, Bing…).
4.) Trendi v iskanju se vedno bolj prevešajo na “mobile” (mobilne naprave), saj kar 77% iskalcev uporablja mobilne naprave tako na delovnem mestu kot doma, kljub temu da imajo osebni računalnik pri roki. Torej ne gre le za odsotnost prenosnika oz. namiznega računalnika. (Vir:Autorevo)
5.) Pisanje bloga postaja norma tako v velikih, kot v malih podjetjih. 81% podjetij meni, da je blog na njihovi strani velik doprinos njihovemu poslu. (Vir: Search Engine Journal)
6.) SEO (optimizacija spletnih strani) je ogromen posel, ki je samo v ZDA že vreden 80 milijard dolarjev letno. Podjetja se vedno bolj zavedajo pomembnosti visokih pozicij na iskalnikih. (Vir: Search Engine Journal)
7.) Dolžina tekstovne vsebine na vaši strani je zelo pomembna. Povprečno število besed na straneh, ki zasedajo 1. mesto je med 1100 in 1300 besedami. Koliko jih ima vaša stran? (Vir: Search Metrics)
8.) Google je prevladajoči spletni iskalnik s približno 2/3 vseh poizvedb na vseh kanalih (tudi Youtube in Facebook, ki sta vedno večja iskalnika sama po sebi) poteka ravno preko Googla. (Vir: Webspand)
9.) Če bi vsak zemljan (upoštevajoč tudi tiste brez dostopa do interneta) Google uporabil 10x mesečno, le to ne bi zadostovalo za gromozansko številko 100 milijard poizvedb, ki se jih izvede vsak mesec. (Vir:Mashable)
10.) Število poizvedb se iz leta v leto povečuje, medtem ko nivo koncentracije strmo pada. Leta 2000 je bila povprečna doba fokusa na spletu 12 sekund. Leta 2013 je slednja padla že pod 8 sekund. (Vir: Web presence)
11.) Optimizacija za lokalne poizvedbe je zelo pogost in ključen pojav. Polovica vseh mobilnih poizvedb je bila narejenih z lokalnim namenom (torej iskanje nečesa na določeni lokaciji). (Vir: Ironpaper)
12.) Konstantne spremembe so največja težava za večino podjetij, kar se tiče Googla. Kar 4 od 10 podjetij je poročalo, da sta največji težavi s katerimi se spopadajo konstantne spremembe in stroški/cene povezane z njimi. (Vir: Web Presence Solutions)
13.) Prva pozicija na Googlu prinaša ogromen procent celotnega prometa. 1 od 3 klikov na organskih zadetkih pripada mestu #1. (Vir: Impactbnd)
14.) Uporaba iskalnikov na pametnih napravah je resnično vsakodnevni pojav. 9 od 10 uporabnikov pametnih naprav v povprečju vsak 1x dnevno uporabijo iskalnike preko slednjih. (Vir: Search Engine Journal)
15.) Kupci se v prvi vrsti poslužujejo spletnih iskalnikov. 90% potrošnikov uporablja spletne iskalnike za svoje nakupovalne odločitve. (Vir: Autorevo)
16.) Vsebina je “kraljica”, ko govorimo o prometu z Googla. 72% marketingarjev s celega sveta poroča o tem, da je njihovo najmočnejše orodje za SEO prav kvalitetna vsebina. (Vir: Web Presence Solutions)
17.) Wikipedia je najljubša nečakinja strica Googla. Preko 60% vseh poizvedb (v točki 9. omenjenih 100 milijard mesečno) ima na prvi strani prikaz zadetka z Wikipedie. (Vir: Social Media Today)
18.) Ustvarjanje nove vsebine ni enostavno. 60% B2B (“business to business”) podjetij poroča, da je ustvarjanje nove kvaliteten vsebine njihova največja težava. (Vir: Web Presence Solutions)
19.) Iskalniki proizvedejo ogromno število telefonskih klicev. Do konca leta 2018 naj bi bilo s pomočjo mobilnega iskanja proizvedeno 73 milijard telefonskih klicev. (Vir: Impactbnd)
20.) Navigacija je ekstremno pomemben faktor za uporabniško izkušnjo. Kar 7 od 10 uporabnikov bo nemudoma zapustilo spletno stran, če je navigacija (menu-ji…) težko dostopna. Hitro zapuščene strani imajo negativen vpliv na pozicije v iskalnikih. (Vir: Zero Gravity Marketing)
21.) Mala podjetja so najhitreje dojela in se prilagodila pomembnosti svežine spletne vsebine. 10% podjetij ureja/dodaja vsebino 1x tedensko, 1 od 3 podjetij 1x mesečno in 1/5 podjetij 1x letno. (Vir: Web Presence Solutions)
22.) Sveža vsebina prinaša dividende. Podjetja/spletne strani ki objavijo 16 ali več objav mesečno pridobijo 350% več prometa, kot podjetja ki objavijo 0 do 4 objave mesečno. (Vir: Hubspot)
23.) Pazite na postavitev povezav, ki uporabnike vodijo proč od vaše strani. Slednje so sicer priporočene (seveda naj se odprejo v novem oknu/zavihku), a kar 53% vseh klikov na povezavo bo šlo izključno na prvo povezavo, ki bo na voljo. (Vir: Autorevo)
24.) Kvalitetna vsebina je velik izenačevalec na spletu. 2 od 3 uporabnikov pametnih naprav pregledata zadetke, ki so najbolj relevantni njihovi poizvedbi ne glede na to katero podjetje oz. spletna stran jih predstavi. (Vir: Hubspot)
25.) Meta opisi imajo velik vpliv na uporabnikovo odločanje. Tekstovna vsebina med zadetki na Googlu (meta opis= dve vrstici teksta pod www naslovom med zadetki) mora biti prepričljiva in vabljiva za uporabnika. Z večjim % klikov na vaš opis se izboljšajo tudi pozicije vaše spletne strani. (Vir: Hubspot)
“Verjamem, da vas je marsikateri podatek presenetil. Vsekakor upam, da so vam statistike in trendi opisani zgoraj dokazali, da je promet z Googla resnično vir #1, katerega nikakor ne smemo zapostavljati .”
Prepričan sem, da imate prijatelje,znance, sodelavce ali poslovne partnerje, ki imajo svoje spletne strani in bi bilo dobro, da tudi sami pregledajo 25 razlogov v prid organskemu prometu. Delite to znanje z njimi s klikom na poljubno družabno omrežje, kjer se le ti nahajajo.
Če vam je všeč zgornji zapis in bi radi bili obveščeni o novih zapisih vas vabim, da “všečkate” našo Facebook stran.
Za morebitna vprašanja vas vabim, da jih oddate v komentarje spodaj.
Do prihodnjič…
Igor Bajsić – SEOPRO