OFF site optimizacija

V kolikor ste si že ogledali članek o ON-site optimizaciji, lahko mirno nadaljujete s spodnjim prispevkom o OFF-site optimizaciji, ki še vedno predstavlja največji delež oz. vpliv na visoko uvrščanje v iskalnikih.

Kaj je OFF-site optimizacija spletne strani?

Pri off-site optimizaciji gre, kot že samo ime pove, za dogajanje izven same spletne strani (off-site). Pri on-site optimizacji smo urejali tekstovne vsebine, meta zapise, slike, video vsebine ipd. Pri off-site optimizaciji pa se fokusiramo na pridobivanju povratnih povezav na naše spletno mesto. Ustvarjamo torej avtoriteto v očeh Googla preko povratnih povezav nazaj na naše spletno mesto preko relevantnih vsebin.

Kaj točno je povratna povezava?

Preglejmo spodnjo sliko, kjer se nahaja vsebina na spletni strani skupaj s povezavo na drugo spletno mesto, ki ni na isti domeni.

Vir:Zdravakura.si

Torej na spletni strani zdravakura.si (blog o zdravju) najdemo članek o MSM-ju in njegovemu vplivu na rast las. Z rdečo sta označeni 2 besedi oz. besedni zvezi, ki sta “klikabilni” in predstavljata naši povratni povezavi. V kolikor kliknemo na katerokoli od obeh fraz se nam v novem okencu odpre spletna trgovina Nutrisslim.com na kateri je možno kupiti dotični proizvod.

Avtoriteta ki jo ima spletna stran zdravakura.si se tako delno prenese na ciljano spletno stran nutrisslim.com. V Googlovih očeh sta sedaj ti dve domeni povezani na smiseln način.

V kolikor stran A govori/piše o tematiki, ki je relevantna tudi strani B je smiselno slednje povezati in s tem sporočiti Googlu, da je obe strani smiselno uvrščati visoko za dano tematiko. Več ko se ustvari takšnih povezav, višjo avtoriteto ima stran v očeh Googla, kateri jo bo posledično uvrščal višje.

Kako oz. kdo ustvarja povratne povezave?

V grobem lahko rečemo, da se povezave ustvarjajo na dva načina:

1.) Lastno ustvarjanje povezav – kjer se povezave ustvarja na lastnih blog-ih (spletnih straneh) ali po kakršnihkoli relevantnih spletnih mestih (blogih, forumih, facebook-u ipd.). Tukaj imamo največ kontrole nad t.i. “anchor” tekstom (primer zgornje slike sta to “metil sulfonil metan” in “MSM mineral”), ki je pomemben za razjasnitev Googlu, za kaj točno si sploh želimo visokega uvrščanja.

Če poenostavimo je potrebno imeti urejene 3 faktorje za smiselno in učinkovito razvrščanje pomembnosti v Googlu:

1.) spletna stran z unikatno relevantno vsebino o MSM učinkovinah (dotični primer)

2.) ustrezno “sidro” (anchor text), ki povezuje spletno stran s točke 1. z spletno stranjo točke 3.

3.) pristajalna spletna stran z unikatno in relevantno vsebino (v našem primeru produkt, katerega spletna stran 1.) opisuje).

Če katerikola od treh točk izstopa oz. ne sovpada z ostalima, pride do “zmede” in lahko slabše vpliva na morebitni dvig pozicij.

Tako bi npr. blog o pasji hrani povezali z pasjo trgovino z besedo “nepremičnine”. Verjetno ni kaj prida smiselna povezava? Drugačna teorija pa stoji za organskimi frazami, kot so npr “več o tem tukaj”, ki so v danem primeru smiselne kljub temu, da nimajo direktne povezave s pasjo hrano.

2.) Organsko ustvarjanje povezav

Organsko ustvarjene povezave so ideal vsakega lastnika spletnih strani, saj gre v tem primeru za povezave ustvarjene s strani imetnikov drugih strani, ki so bili morda tako navdušeni nad vašim proizvodom/storitvijo, da vas sami omenjajo na svojih spletnih straneh.

Tukaj ponavadi nimamo vpliva na t.i. “anchor text”, a nič hudega, saj ponavadi tisti, ki ustvarjajo vsebino in povezave na vas nimajo slabih namenov in smiselno povezujejo svojo vsebino z vašo.

Je potem bolje ustvarjati dobro vsebino ali lastne povezave?

Oboje!

Večna debata med optimizerji strani se vedno konča z zgoraj omenjenim predlogom. Če ste novi na trgu in o vas nihče ne ve ničesar, se morate vsekakor potruditi, da se o vas začne govoriti, torej potrebujete izpostavitev. Naj gre za socialna omrežja, povezave s forumov, oglaševanje ali celo “off-line” marketing. Na vas je, da se začne snežena kepa valiti po klancu navzdol. V kolikor bo slednja dovolj trdna (bo vsebina/produkt/storitev dobra) se bo na njej nabralo veliko snega in bo vedno večja (prometa bo vedno več). V kolikor bo začetna kepa komaj držala skupaj, se bo kaj hitro razpolovila oz. raztreščila in ji nikakršne povezave/oglasi/letaki/plakati ne bodo pomagali.

Zlato pravilo off-site optimizacije je kvaliteta nad kvantiteto. Raje 3 prave povezave z relevantnih vsebin, kot 300 povezav z nesmiselnih direktorijev, facebook strani, blogov z nerelevantno vsebino ipd. Investirajte tako v odlično predstavljeno vsebino na vaši spletni strani, kot tudi v SEO strokovnjaka za optimizacijo spletnih strani, za tisti dodatni potisk proti vrhu.

Upamo, da vam je bila zgornja vsebina v pomoč. V nasprotnem primeru vabljeni, da nas kontaktirajte na igor@seopro.si ali nas pokličete na 040-551-961.

Comments

comments

Shares