Hip hip Hura! Včeraj smo praznovali 4. rojstni dan SEOPRO.si zatorej se spodobi, da obudimo spomine na dogajanje v preteklih 4 letih.
Pregled skozi relevantne številke
- Preko 70 pogodbenih sodelovanj s podjetji od 1 osebnih s.p.jev do več 10-milijonskih podjetij
- Preko 1100 optimiziranih ključnih besed
- 8 izpeljanih SEO delavnic/seminarjev nadebudnim podjetnikom (NLB Center podjetništva, Zavod Mladi Podjetnik, Tehnološki park…)
- 100% uspešnost garantiranih rezultov
- 0% deindeksacija spletnih strani (oz. kakršnakoli škoda oz. poslabšanje stanja spletnih strani strank)
Verjamem, da marsikdo od vas išče famozno število popitih kav, a seveda slednje ne sodi med relevantne številke 😉
Česa sem se v 4 letih naučil?
Vsaka niša in vsaka stranka je knjiga zase
Pričakovanja oz. predstave strank se ekstremno razlikujejo ena od druge, kar je seveda za pričakovati od ljudi, ki so nekateri bolj nekateri manj seznanjeni s samim postopkom optimizacije in delovanja iskalnikov nasploh. Pri vsaki stranki se je zato potrebno poglobiti v njih samih, bolj kot v njihov produkt in njihovo spletno stran. Slednje lahko naredi vsak, ki ima tehnično znanje in le kljuka kvadratke na svojem SEO spisku.
Uspešno dolgoročno sodelovanje s stranko je možno le, če smo na isti valovni frekvenci, kar se tiče pričakovanj in načina sodelovanja, predvsem komunikacije.
Komunikacija je ključna!
Dolgo sem potreboval, da sem dojel da zgolj visoko rangiranje in povišanje prometa ne bo pripeljalo do dolgoročnega sodelovanja. Zakaj? Poslovno sodelovanje ima dvosmerni tok komunikacije, kar sem sam (sploh na začetku) prevečkrat zanemarjal in “le opravil svoje”. Rezultati so bili na mestu, a žal ni bilo tiste prave vezi zgolj preko mesečnega pošiljanja report-ov in računov. Da ne bo pomote, nekaterim je to čisto ustrezalo a v večini primerov verjamem, da smo po uspehih zaključili ravno zaradi slednjega.
Vedno obstajajo opcije za dodatno razširitev nabora ključnih besed in dodatne izboljšave na strani. Prav tako je ogromno komunikacije potrebne pri morebitni prenovi spletne strani in nasploh pri dodajanju vsebine na spletno stran. Zatorej je tako kot v medosebnih odnosih tudi v poslovnih ključnega pomena prav komunikacija.
ON-site prodira v ospredje
Kakšnih 9-12 mesecev nazaj bi še vedno vztrajal pri “ON-site 20% OFF-site 80%”, a danes gledam na ta aspekt optimizacije popolnoma drugače. (Več o ON-site optimizaciji in OFF-site optimizaciji). Še vedno seveda vztrajam pri dejstvu da brez povratnih povezav v konkurenčnih panogah enostavno ni mogoče visoko rangirati, a mirne vesti pripišem ON-site delu optimizacije 50% teže.
Tudi skozi leta sem ugotovil, da sem imel največ težav z rangiranjem strani, ki so bile “šibke” na ON-site področju nad katerim nismo imeli vpliva. Krivdo seveda pripisujem sebi in nikakor strankam, saj jim očitno nisem znal dodobra predstaviti pomembnost temeljev on-sitea (spremembe na strani) in njihov vpliv. Največkrat se je zataknilo prav pri vsebini, saj nihče ni želel imeti veliko (če sploh kaj) tekstovne vsebine na spletni strani.
Danes je vedno večji poudarek na vsebini in relevantnosti slednje znotraj celotne spletne strani (t.i. “topical relevance”), kar skušam predstaviti vsaki stranki ne glede na nišo v kateri se nahajajo.
Eden večjih problemov s katerimi sem se srečeval pa je bila prav tako “zaslepljenost” z glavno ključno besedo, kjer je stranka želela in se fokusirala izključno na najbolj iskano frazo npr. “rolete”. Kljub temu, da se je naredila optimizacija za 10-20 ključnih fraz vezanih na rolete (senčila, žaluzije, podometne, nadometne…) in se je celotni promet na spletni strani dvignil za 100%, je stranka (in njeno nihanje razpoloženja) delovala skladno z nihanjem pozicij izključno za fraze “rolete”. Spet ne krivim stranke za nastalo situacijo, ampak sebe ker očitno nisem dovolj poudaril glavnih fokus točk.
Epilog: Na prvem sestanku s kakršnokoli potencialno stranko ne odidem, dokler se ne uskladimo glede potencialnih sprememb na spletni strani in dodajanju vsebine (problem 99% spletnih strani). Z delom ne pričnemo in rezultatov ne moremo zagotoviti, če niso izpolnjeni zgornji pogoji.
Konec pogodbe NI konec sodelovanja
V marsikateri industriji je pri končani transakciji oz. končanemu delu tudi konec direktnega sodelovanja (ali kakršnekoli interakcije med obema subjektom).
Sam sem z leti ugotovil, da so povpraševanja za naše storitve z naslova priporočil zadovoljnih strank daleč najboljši vir strank, ker je začetno zaupanje že vzpostavljeno. Ravno zaradi slednjega sam ohranjam čim boljše odnose z nekdanjimi strankami, ker nikoli ne veš koga vse poznajo, s kom vse poslujejo oz. česar vsega se sami ne bodo lotevali.
Dober primer je spletna trgovina, ki je bila ena mojih prvih pogodbenih strani prav tako na začetku svoje poti. Slednjim smo uredili optimizacijo in prehiteli praktično vso konkurenco. Od tega so minila že 3 leta in pol a so še vedno pri vrhu!
Od dotične stranke smo od prenehanja pogodbenega sodelovanja prejeli sigurno že 4-5 povpraševanj, ki so se praktično vsa prelevila v nova sodelovanja. Z omenjeno stranko prav tako še danes ostajam v kontaktu, tako osebnem če grem kaj skozi BTC, kot tudi preko e-maila v primeru da opazim, da je z njihovo stranjo kaj narobe oz. da s kakšno besedo kaj “zaniha”.
Nikoli ne podcenjuj virov prometa
Ravno pred kratkim sem prišel do pomembne realizacije pri razprševanju svojih virov prometa na lastno spletno stran. Seveda je Google organski promet #1, a nikakor edini. S pisanjem bloga in deljenjem zapisov na družabnih omrežjih se je povišal promet, kot tudi povišal organski obisk (zaradi dodajanja relevantne sveže vsebine na stran). A do prej omenjene realizacije sem prišel predvsem po prejetju povpraševanja podjetja, ki izdeluje spletne strani in potrebujejo SEO strokovnjaka, ki ga sami nimajo v svojih vrstah. Nič nenavadnega bi se zazdelo na prvi pogled, a začudilo me je dejstvo, da je bilo povpraševanje poslano na privatni email, ki ga nimam nikjer objavljenega.
Epilog: Pred cca 2 leti sem na njihov blog, kjer so imeli zapis o optimizaciji spletnih strani zapisal svoje mnenje in dobronamerni nasvet, ki bi znal biti zanimiv za njihove bralce. Dotični komentar jih je tako prepričal, da so me kontaktirali in po sestanku zaupali vodenje optimizacije za par testnih strank. Najbolj “smešno” v nastali situaciji pa je dejstvo, da mi komentarja niso nikoli odobrili 🙂
Načrti za prihodnost?
V prihodnje bomo še bolj poudarili učenje (vodenje seminarjev/delavnic), kot tudi razširili svetovalno dejavnost v angleško govoreče trge (USA/UK/AUS), kjer smo tudi začeli pred 8+ leti. Nikakor pa ne bomo izgubili stika s slovenskimi strankami in “bitki” na lokalnem trgu.
Če vam je všeč zgornji zapis in bi radi bili obveščeni o novih zapisih vas vabim, da “všečkate” našo Facebook stran.
Za morebitna vprašanja vas vabim, da jih oddate v komentarje spodaj.
Do prihodnjič…
Igor Bajsić – SEOPRO